fredag 20 mars 2009

Vårkänslor

Sitter i skolan igen..
Som vanligt><
Känns ändå skönt att inte vara helt nere, det måste vara vädret som är helt underbart. Det är så skönt att komma ut i solen och nästan känna hur kroppen börjar tillverka mer D-vitaminer.. Så var ett problem borta... Förra gången jag åkte hem från skolan var nog för några dagar sen, men det känns inte som om jag kommer behöva göra det så ofta :) De flesta av mina lärare vet vad felet är nu också och det gör att det blir bättre, att dom vet att dom inte ska tvinga fram mig till tavlan, eller att om jag missar en relativt iviktig inlämningsuppgift, så får jag inte skit för det heller...

Och så är det mycket "Vårmusik" nu :D (och nej inte Spring av Vivaldi^^, fast jag måste nog ladda ner den snart, den passar ju in liksom><)... Det är så mycket känslor i luften.. Nu på lunchen så satt fyra personer tillsammans, som enligt den helt fantastiska Amelie var "djupt försjunkna i tankar" ^^ Jag gillar det, att inte må dåligt, men att kunna sitta med mina vänner och inte prata utan bara sitta i sin egen lilla värld, och det inte finns press på en att man måste vara social... Det är som om samhället på något sätt uppfostrar oss till att kräva uppmärksammhet och allmännt socialt betende hos oss, varför räknas det som osocialt att inte vilja prata?? Det går väl lika bra att sitta i en bekväm, gemensam tystnad??

Jaja, ska försöka släppa ämnet, samma sak hände igår när jag fick reda på att om nån skulle skjuta någon annans djur, så räknas det inte inte som dråp eller mord, utan det räknas som skadegörelse!!!! SKADEGÖRELSE, precis som om det inte är min familjemedlem som någon nyss tog livet av...
Klarar inte av sånt..

Hejdå så länge, mina igelkottar
Lägger upp dagens låt när jag kommer hem^^

2 kommentarer:

  1. Hej på dig din lilla tjuv ;) Christopher vart nog ganska glad för sina nycklar till slut.

    SvaraRadera
  2. DET ÄR JU FÖRJÄVLA UNDERBART (H) Även tystnader kan tala ;)

    SvaraRadera